2024. Április 16., kedd
Csongor névnapja

Laci! Konyha!

2014-09-17 21:37 | Nézettség: 241
Gasztrotúránk következő állomása Budapesten, Újlipótvárosban a Laci! Konyha! étterem volt. „A lacikonyha szabad ég vagy sátor alatt működő – olykor állandó, máskor alkalmi,– kifőzőhely. Szélesebb értelemben szegényes, olcsó, alsóbb rendű vendéglő.” - be kell látnunk erre a Laci! Konyha!-ra nem illik a Wikipédia definíciója.
 Elegánsnak nem, minimálnak teljességgel mondható csupa fém, csupa üveg bejárat egy az újlipótvárosi polgári házak és újonnan épült csodák között álló régi épületen. Nem vagyok benne biztos, hogy ha nem kifejezetten a Laci! Konyha! a célpont, csak egy egyszerű ebéd a belvárosban, valaha is betévedtem volna. Ennek ellenére izgatottan és várakozásokkal teli érkeztünk meg a félszuterén, romkocsmák és pesti bisztrók egyvelegének tűnő belső kialakítású ám összességében jó hangulatúnak mondható étterembe. Nem egy klasszikus családi étkezde, nem egy szuperelegáns szalon, sokkal inkább a mai trendeknek megfelelő igazi bisztró. A pincér nyakkendő és ing mintájú pólójában tökéletese illik a hely „félszegségéhez”.  Degusztációs menüt ennénk, de úgy tűnik későn érkeztünk hozzá. Fél9 és lemondhatunk az igen jutányos áron kínált degusztációs menüről, hisz az étterem 22 órakor bezár. Sebaj. Az étlap szintén bisztrós, friss alapanyagokból, napi szinten változó.
     Látogatás  2014. június

Gyermekmenü  nincs
     Gyermekbarát  -
     Budapesttől  XIII. kerület
     Tipp Probálja ki a degusztációs menüt
     Honlap  Laci! Konyha!

A pincér készségesen segít a választásban, szinte kedve támad az embernek végigkóstolni a teljes étlapot, olyan szépen írja le a fogásokat, de hát a degusztációs menü ugrott, így gyorsan választunk a pincér javaslatát követve. Mind az ételek jellemzésével, mind pedig a borajánlattal tökéletesen elégedettek vagyunk. Az előétel, a leves, a főétel és a desszert (melyre már csak azért került sor, mert olyan tökéletes és jóízű leírást kaptunk róla, hogy muszáj volt megkóstolni – nem bántuk meg) a bisztrótrendek megfelelően tálalva. Kicsit talán túl sok a virágszirom. Erre még nem vagyunk felkészülve. Megegyem, ne egyem – végül csak megeszem, mert hát csak nem tesznek olyat a tányéromra, ami nem ehető. Egytől egyig minden fogás ízletes, azt adja, amit vártunk.

Laci! Konyha! A hozzávalók közül az ételek nevében kiemeltek jól azonosíthatók és a szokatlan párosítások ellenére, tökéletesen passzolnak egymáshoz. Mozzarella málnával, rák mangóval, mangalica kaprival, még most is örömmel és nagyot nyelve gondolunk ezekre. Az ételek mennyisége is telitalálat. Nem afféle „piedonés” adagok, de nem is tapas mennyiségek. Épp elegendő az elégedettség érzéséhez.

Összességében nagyon elégedetten távoztunk, mind a vacsora és az étterem hangulatát tekintve, mind pedig gasztroélmények tekintetében. A Laci! Konyha! is felkerült az „Ide még visszatérünk!” listánkra, mindenképp megéri ellátogatni.